Andreas Johansson är 35 år gammal och är uppväxt i Eskilstuna, Södermanland.
Under de få stunder som jobbet inte kräver hans uppmärksamhet försöker Andreas ägna så mycket tid som möjligt åt att umgås med familj och vänner. Han spelar gärna golf, kör go-cart och har även ett stort privat intresse för bilar, husbilar och campinglivet. När han vill lyxa till det är ett glas bubbel (gärna Cava) högst på listan.
Själv beskriver han sig som effektiv, kreativ och handlingskraftig.
En nyfiken person som ser andra och gärna vill veta mer om att tänja sina egna och andras gränser på ett positivt sätt.
– När du lär dig något nytt uppstår alltid en personlig utveckling. Det är lärprocessen och skapandet som nästintill alltid leder till förbättring, säger Andreas Johansson.
“Cut the crap”
Som högpresterande uppfattas man ofta som mer produktiv, men jag vill nog bara kalla det effektiv. När en känsla kommer att man måste göra något, så tar man också tag i det direkt - utan större fundering. “Cut the crap” kan man också säga.
- Att göra det som är viktigt just nu och strunta i resten är en effektiv strategi som funkat bra för mig och mina kollegor. Det innebär också att säga nej till det som inte för oss framåt mot målet, säger Andreas.
Våga testa nytt, våga misslyckas och våga ifrågasätta
Genom att vara lyhörda och förstå andras behov tar vi oss framåt. Klicket är skapat för att leda utvecklingen av den digitala fordonsmarknaden.
- För att lyckas är vi snabba på den feedback vi får från kunder och av varandra. Vi vågar testa nytt, vågar misslyckas och vågar ifrågasätta. Allt för att utveckla en ännu bättre tjänst. Ett misslyckande är bara feedback för att göra om, göra nytt och göra rätt, säger Andreas.
- Det är alldeles för mycket krångligheter och dolda avgifter bland produkter och tjänster idag. Personligen vill jag bara ha det enkelt, ärligt och prisvärt!
Klickets låga priser
På Klicket har vi inga bindningstider, dolda avgifter och krångliga avtal. Vi höjer inte priserna för att exempelvis bygga ut systemet eller kunna anställda fler; Klicket använder alltid sina egna sparade pengar till att återinvestera i företaget.
- Vår filosofi är (och har alltid varit) att ha en ärlig prissättning. Vi saltar inte fakturorna eller smyghöjer för att tjäna mer, utan har alltid låga priser på våra produkter. När vi utvecklar nya tjänster och produkter, så ska våra användare och kunder ha glädje av det direkt - därför ingår alla systemuppdateringar i priset. De låga priserna tillsammans med den höga produktutvecklingen är grunden till vår framgång och något vi aldrig tummar på, säger Andreas Johansson.
Klicket överträffar dina förväntningar
- Förutom vår effektiva utveckling (som sker 100 % i Sverige), har vi ingen hög hyra eller flashiga kontor på dyra adresser. Vi är väldigt kostnadseffektiva, eftersom vi tagit bort krångliga och onödiga led, så att vi kan hålla ned priset mot våra kunder. Vi lägger all vår energi på att spara din, samtidigt som vi utvecklar nya och träffsäkra tjänster som överträffar dina förväntningar, säger Andreas.
Inga oväntade överraskningar. Alltid kundvänliga villkor.
Hos Klicket slipper du bindningstider, dolda avgifter och krångliga avtal. Du betalar aldrig mer än du behöver - och du känner dig alltid uppskattad som kund!
Förmågan att se andra (och sig själv) skapar goda förutsättningar
Ödmjukhet som personlig egenskap är emellanåt underskattad och kan ibland misstolkas som en svaghet. Personligen anser jag att ödmjukhet ger ledare flera betydande fördelar: förmågan att läsa av situationer, skapa goda relationer till både sig själv och andra, kunna se saker ur andras perspektiv samt lösa konflikter eller andra situationer som kräver styrka och mod.
För att vara genuint ödmjuk krävs såväl stark självinsikt och god självkännedom. För att på ett bra sätt kunna hantera sitt ego, sina brister och sina misslyckanden - som vi alla entreprenörer upplever - krävs också ett stort mod. En ödmjuk person är en person som är uppriktig och som går att lita på. Att skapa trovärdighet och tillit är av stort vikt för ett framgångsrikt företag och dess ledarskap. En ledares viktigaste uppgift är att leda andra framåt. När teamet förstår visionen, känner glädjen i processen och blir sedda för det dem bidrar med - så skapas fantastiska produkter som användarna älskar!
När ett problem saknar rätt lösning - så påbörjas skapandet
Enda sedan "första produktinnovationen" 2002, då 13-åriga Andreas kontaktade Volvo Cars med idén om en belyst växelspaksknopp för manuella bilar, har drivet att skapa och utveckla funnits med. När en produkt inte håller måttet, eller inte är på den nivåns som jag anser den bör vara, så tar jag själv gärna tag i problemet och börjar skissa på en bättre lösning. Med mycket vilja, informationssökande, testande och disciplin skapar jag och mitt team genomtänkta och (oftast) skalbara produkter - precis som när vi utvecklade Klicket.se - Sveriges träffsäkraste fordonsmarknad.
Aktuell tjänst
Tjänster & Befattningar
Erfarenheter & Meriter
Publiceringar i urval
Pressbilderna får användas för redaktionella ändamål. Det är inte tillåtet att göra bearbetningar av bilderna utan skriftligt tillstånd från Klicket. Ange "Klicket.se" som fotograf i fall uppgift om fotograf saknas för en viss bild.
Andreas är också grundare av
Cola-Zero.com
Telefon: 020-89 92 40
E-post: Välj avdelning »
Mån - Tors : 9.00 - 16.00
Fredagar: 9.00 - 15.00
Helger och röda dagar: Stängt
Copyright © 2024 Klicket i Sverige AB: klicket.se, klicket.com & produkter.klicket.se | Utvecklas med ☕️ och ❤️ i Eskilstunaoch Sverige | Drivs av 100 % förnybar el ♻ | Alla rättigheter reserverade